W poniedziałek 12.03.2018r. wraz z całą przedszkolną wspólnotą modliliśmy się w intencji naszego Prałata ks. Kazimierza Golenii oraz Proboszcza – ks. Grzegorza Kowalczyka, którzy obchodzili swoje imieniny. Powodów do wdzięczności dobremu Bogu jest dużo. Dziękowaliśmy księżom za to, że troszczą się o duchową stronę naszego przedszkola. Życzyliśmy Bożego błogosławieństwa, dobrego zdrowia, sił i wytrwałości, niegasnącej pogody ducha.

Dzień Imienin, to jedna z niewielu okazji, by wyrazić wdzięczność za trud posługi kapłańskiej w naszym przedszkolu.

W imieniu całego przedszkola życzyliśmy prawdziwej, apostolskiej odwagi, pokornej zgody na Boże plany. Niech Pan serc ludzkich Jezus Chrystus – będzie źródłem siły i radości z wykonywanej przez Księży służby w Winnicy Pańskiej. Życzyliśmy, aby dobry Bóg obdarzył Ich obfitością swoich łask, dobrym zdrowiem, radością i umiejętnością przezwyciężania kłopotów dnia codziennego. Niech wraz z mocą przemiany chleba i wina, dał Im moc przemiany ludzkich serc.

Życzyliśmy wszelkiej pomyślności w realizacji planów i zamierzeń oraz tego, by szlachetne powołanie, przyniosło zadowolenie i satysfakcję z wyboru tak trudnej i odpowiedzialnej drogi.

Wszystkie te życzenia dzieci z grupy Perełki Maryi wyraziły w programie artystycznym przygotowanym przez panią Danutę Grendus.

Małgorzata Sobejko

9 marca 2018r. dzieci z grupy Perełki Maryi wraz ze swoją wychowawczynią panią Małgorzatą Sobejko uczestniczyły w kolejnym, piątym już spotkaniu Projektu edukacyjnego „Liczę i rachuję to wszystko w bajkach znajduję”. Tematem zajęć były Kształty wokół nas- rozwijanie intuicji geometrycznej. Dzieci rozpoznawały i nazywały figury geometryczne, porównywały ich wielkość oraz ustawiały w kolejności od najmniejszej do największej i odwrotnie. W zajęciach wykorzystano klocki Dienesa, dzięki którym dzieci miały możliwość manipulowania figurami geometrycznymi, a także tworzenia z nich własnych kompozycji. Zadania stawiane dzieciom przez panią Agnieszkę Bojarską pozwoliły również na realizację takich zagadnień jak: wyodrębnianie cech wielkościowych, klasyfikowanie figur wg kształtu, wielkości i koloru czy tworzenie zbiorów, których elementy spełniają określone warunki. Nieodzownym i najważniejszym elementem naszych zajęć było czytanie literatury na określony temat, podobnie było i tym razem.  Dzieci wykonały także prace plastyczne z wykorzystaniem figur geometrycznych. Podczas pracy przedszkolaki wykazały się niezwykłą pomysłowością i fantazją.

Wszyscy chcemy, by nasze dzieci były mądre, wrażliwe, a przede wszystkim szczęśliwe. Badania naukowe potwierdzają, że głośne czytanie dziecku jest najlepszym sposobem na jego pomyślną przyszłość. Dzięki książce dziecko rozwija swój język i wyobraźnię, wzbogaca słownictwo, uczy się umiejętności mówienia i słuchania, kształtuje swoją wrażliwość moralną, doskonali pamięć, a także zaspakaja swoją ciekawość poznawczą oraz potrzeby emocjonalne.

Małgorzata Sobejko